|
Kierownik, prowadzący zajęcia
Kierujący: prof. dr hab. Krzysztof Białowicz
Prowadzący zajęcia: dr Radosław Staniec
Misja pracowni
Pracownia Projektowania Wizualnego skupia się wokół działań związanych z szeroko rozumianą grafiką projektową. Zajęcia opierają
się zarówno na pracy manualnej (pierwszy rok studiów), jak i na technologii cyfrowej opartej na pracy z komputerem (późniejsze lata).
W oparciu o najnowsze trendy tej dyscypliny sztuki studenci rozwijają umiejętności związane z typografią, szeroko rozumianym znakiem
graficznym i identyfikacją wizualną. Ważnym elementem kształcenia jest poszerzanie wiedzy w kierunku multimediów, czyli powiązania
tego przedmiotu z animacją, projektami związanymi z internetem, instalacją przestrzenną i filmem eksperymentalnym.
Opis wybranych zagadnień
- Kaligrafia / ćwiczenia kaligraficzne bazujące na klasycznych krojach pisma: prace z wykorzystaniem klasycznych narzędzi
rysowniczych i malarskich na różnego rodzaju podkładach.
- Okładka książki / ćwiczenie wykonywane w wariancie wektorowym i bitmapowym mające na celu osiągnięcie kompozycyjnej współpracy
pomiędzy ilustracją a typografią.
- Animacja typograficzna / ćwiczenie wykorzystujące możliwości współczesnych narzędzi animacyjnych do stworzenia eksperymentalnych
realizacji z zakresu liternictwa.
- Logo / praca nad syntetycznym znakiem graficznym w wariancie literniczym (logotyp) i ilustracyjnym. W późniejszym etapie
ćwiczenie jest rozszerzone o projekt zestawu piktogramów.
- Katalog / praca nad kilkudziesięciostronicowym wydawnictwem równoważąca elementy bloków tekstowych z fotografią, ilustracją.
Dużo uwagi poświęca się zagadnieniom związanym ze składem tekstu.
- Identyfikacja wizualna / ćwiczenie mające na celu stworzenie jednolitej formalnie kompozycji projektowej. Wszystkie zawarte
w niej elementy ilustracyjne, fotograficzne i typograficzne składają się na spójny przekaz związany z tożsamością wybranej marki,
instytucji czy działania artystycznego.
Umiejętności, wiedza, praktyka
Absolwent posiada bogaty zakres umiejętności związanych z projektowaniem graficznym, animacją, typografią i działalnością
multimedialną. Jego wiedza umożliwia mu podejmowanie wyzwań twórczych i zawodowych z zakresu szeroko rozumianej sztuki reklamy,
multimediów i grafiki użytkowej.
Wybrane prace:
|